Nihat Tandoğan

Havasından mıdır suyundan mı bilinmez Avanos'ta herkes kıyısından köşesinden sanatın her türüne meraklıdır. Bazı Avanoslular ise yeteneği ve sanatçılığı ile adını Türkiye'ye ve Avrupa'ya duyurmuştur. Ülkemizin önemli ressamlarından Nihat Tandoğan Avanos'ta doğmuş ve büyümüştür. Biyografisi ve eserleri ilgili bilgilerden önce kensiyle ilgili bir anımı anlatmak istiyorum. Nihat Amcamı küçüklüğümden beri öz amcam bilirim ama aslen annemin amcasıdır. Çocukken babamlarla her yaz tatilinde Avanos'a gider, ingilizcemi geliştirmek için Ferit amcamın pansiyonunda ona yardım ederdim. Birgün Nihat Amcam, Ferit Amcamı ziyarete pansiyona geldi. Ben de o sıralarda fotoğraf çekmeye çok meraklıyım, Nihat amcamdan fotoğraf makinesi nasıl kullanılır onu öğreniyorum. Kendisinin bu özelliği pek bilinmez ama Nihat amcam usta bir fotoğrafçıdır. Tam enstantene, ışık, diyafram derslerimi öğrenirken pansiyona bir Alman grubu geldi. Hemen yerimden kalkıp anahtarlarını dağıtmak için resepsiyona geçtim. Anahtarları dağıtırken Alman turistlerden birisi yanıma gelip Nihat amcamı işaret etti ve kendisinin ressam olup olmadığını sordu. Kendisini Almanya'dan tanıdığını ve resimlerini çok beğendiğini söylememi istedi. Çocuk aklımla bir Alman turistin Nihat amcamı tanımasına çok şaşırmıştım. Bu anı sanatın evrensel dilini ve gücünü anlamamda bana iyi bir ders olmuştu. O günden beri ülkemizin tanıtımını en iyi sanatçıların yapabileceği fikrini savunmuşumdur.



Biyografisi ve Eserleri
Kendisiyle yapılmış bir söyleşi

0 yorum